Co to jest blog ekspercki?

  • Blog ekspercki to miejsce, w którym możesz publikować wpisy, które dotyczą Twojej firmy, branży oraz oferowanych przez Ciebie usług i produktów. Forma artykułów daje większą swobodę w porównaniu z materiałami publikowanymi na stronie internetowej.
  • Prowadzenie takiego bloga pozwoli Ci:
    • poprawić pozycjonowanie strony internetowej Twojej firmy,
    • zdobyć zaufanie klientów,
    • zbudować wizerunek eksperta.
  • Blog ekspercki jest ważny dla pozycjonowania, gdyż:
    • gwarantuje dużo odniesień do strony internetowej Twojej firmy,
    • publikowane na nim treści są aktualne i nowe,
    • pomaga zbudować zaufanie klientów do Twojej firmy.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Blog ekspercki łączy w sobie wiele możliwości, które mogą się przysłużyć poprawie miejsca Twojej firmy w wynikach lokalnego wyszukiwania. Jednocześnie pomoże Ci w budowaniu odpowiedniego wizerunku Twojej firmy w sieci.

Czym jest blog ekspercki?

Blog ekspercki jest dodatkowym miejscem, w którym możesz publikować artykuły związane ze swoją firmą, jej działalnością oraz Twoją ofertą. Tworzysz w ten sposób odniesienia do strony internetowej Twojej firmy, które pozytywnie wpływają na jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Mniej zobowiązująca forma

Strona internetowa to miejsce, w którym przede wszystkim przedstawiasz ofertę Twojej firmy. Blog tymczasem oferuje Ci więcej możliwości tematycznych. Możesz tworzyć poradniki, zestawienia i wiele więcej. Dodatkowo język wpisu może być mniej formalny.

Nieustanna aktualizacja

Forma bloga sprzyja systematycznemu tworzeniu nowych artykułów. Dodawanie nowego materiału w zgodnie ustalonym harmonogramem (np. raz w tygodniu lub miesiącu) jest kwestią kluczową, ponieważ wyszukiwarki preferują nowe treści. Doceniają przede wszystkim te strony, do których odniesienia pojawią się często i regularnie.

Buduj pozycję eksperta

Dobrze prowadzony blog w krótkim czasie zapewni Ci opinię eksperta w Twojej branży. Wystarczy, że udowodnisz, iż znasz się na rzeczy. Jeśli do tego pokażesz, że potrafisz wytłumaczyć to w prosty sposób oraz zainteresować klientów swoją dziedziną – wygrałeś zaufanie Twoich potencjalnych klientów.

Zaufanie klienta

Uzyskanie opinii firmy godnej zaufania jest bardzo ważne. Z jednej strony klienci będą wiedzieli, że mogą Ci zaufać i bez obaw polecić Twoje usługi znajomym. Z drugiej zaś – to ważny czynnik dla pozycjonowania strony internetowej, na który również powinieneś zwrócić uwagę.

Blog ekspercki a pozycjonowanie

Blog ekspercki wpływa bardzo pozytywnie na pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu Twoja witryna wyświetla się wyżej w wynikach lokalnego pozycjonowania. Wyszukiwarki preferują świeże materiały, a blog to miejsce, które właśnie takie informacje dostarcza.

Używaj słów kluczowych

W czasie przygotowywania wpisów na Twojego bloga pamiętaj, aby wykorzystywać odpowiednie słowa kluczowe. To frazy, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę. Powinny one być związane z Twoją działalnością i ofertą, a także – co dość oczywiste – z tematem wpisu!

Twoje zyski

Co zyskasz na prowadzeniu bloga eksperckiego? Do najważniejszych korzyści należą:

  • pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej,
  • duża aktualność zamieszczanych treści,
  • budowanie zaufania klientów,
  • budowanie opinii eksperta w swojej dziedzinie,
  • atrakcyjny sposób przedstawienia i promowania oferty Twojej firmy.

Dużo pracy i sporo korzyści

Aby osiągnąć duże zyski, musisz najpierw włożyć w blog sporo pracy. Systematyczne dodawanie wpisów jest najważniejsze, więc upewnij się, że masz wiele ciekawym pomysłów i zaplanuj wiele wpisów, które powiążesz ze swoją działalnością.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *