Co to jest branding?

  • Branding to inaczej budowanie świadomości marki. Proces ten polega na tworzeniu odpowiedniego wizerunku firmy w świadomości klientów, którzy chętniej wybierają produkty dobrze znanych i zaufanych firm.
  • Marka to zbiór różnych elementów, a każdy z nich umożliwia odróżnienie Twojej firmy od pozostałych. Im lepiej znana jest klientom marka, tym mniej elementów potrzebnych jest do jej rozpoznania.
  • Najważniejsze elementy marki:
    • nazwa Twojej firmy,
    • logo Twojej firmy,
    • kolorystyka wykorzystywana przez Twoją firmę,
    • hasło reklamowe Twojej firmy,
    • wartości promowane przez Twoją firmę,
    • inne.
  • Branding ma olbrzymie znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych.
  • Aby zbudować świadomość marki u swoich klientów, musisz:
    • ustalić grupę Twoich docelowych klientów,
    • określić jasne korzyści, jakie otrzyma klient korzystając z Twoich usług,
    • promować wybrane korzyści w jasny sposób w działaniach promocyjnych.
  • Dobrze prowadzony branding gwarantuje wiele korzyści, do których należą:
    • spójny wizerunek firmy,
    • przemyślana kampania promocyjna, która dotrze do potencjalnych klientów,
    • wzrost zaufania do Twojej firmy,
    • lepsze pozycjonowanie strony w wynikach lokalnego wyszukiwania.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Branding to jedna z podstaw współczesnego marketingu. Jest on tak samo istotny w sieci, jak w realnym świecie. Musisz wiedzieć o brandingu jak najwięcej, abyś mógł w pełni wykorzystać jego zalety przy promocji Twojej firmy.

Na czym polega branding?

Branding tłumaczy się na język polski jako budowanie świadomości marki. Proces ten skupia się na wykreowaniu w świadomości klientów odpowiedniego wizerunku, który łączy się z rozpoznawalnością Twojej firmy i przyczynia się do wzrostu zaufania wobec niej. Musisz pamiętać, że klienci chętniej wybierają firmę, którą znają.

Czym jest marka?

Marka to wszystkie elementy wizerunku Twojej firmy, które umożliwiają Twoim klientom zorientowanie się, że chodzi właśnie o nią. Niektóre elementy są dość jasne – np. nazwa i logo, jednak inne są rozpoznawalne tylko wtedy, gdy klient zna już Twoją firmę. Powinieneś dążyć do zyskania jak największej rozpoznawalności marki.

Elementy marki

Każdy element tworzący markę pozwala na odróżnienie jej od innych firm. Do najważniejszych zaliczyć należy:

  • nazwę Twojej firmy,
  • logo Twojej firmy,
  • kolorystykę wykorzystywaną przez Twoją firmę,
  • hasło reklamowe Twojej firmy.

W dalszej kolejności mogą to być również wartości promowane przez Twoją firmę i wiele więcej.

Branding a pozycjonowanie strony internetowej

Branding ma olbrzymie znaczenie w marketingu internetowym. Odgrywa niebagatelną rolę w pozycjonowaniu strony internetowej Twojej firmy. Wynika to głównie z zyskania opinii firmy godnej zaufania, co jest jedną z dróg do wyższego miejsca w wynikach lokalnego wyszukiwania.

Jak wykorzystać branding?

Dobrze prowadzony branding wymaga od Ciebie:

  • ustalenia grupy Twoich docelowych klientów,
  • określenia jasnych korzyści, jakie otrzyma klient korzystając z Twoich usług,
  • promowania w jasny sposób wybranych korzyści w działaniach promocyjnych.

Jeśli dobrze zbudujesz świadomość marki, klienci będą mogli łatwiej do Ciebie dotrzeć i będą mieli pewność, że mogą Ci zaufać, ponieważ będą wiedzieć, co zyskają na współpracy z Tobą.

Korzyści dla Twojej firmy

Twoja firma może jedynie zyskać na zbudowaniu świadomości marki u Twoich klientów. Twoje najważniejsze korzyści to:

  • spójny wizerunek firmy,
  • przemyślana kampania promocyjna, która dotrze do potencjalnych klientów realnie zainteresowanych usługą,
  • wzrost zaufania do Twojej firmy,
  • lepsze pozycjonowanie strony w wynikach lokalnego wyszukiwania.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *