Co to jest certyfikat SSL?

  • Certyfikat SSL to sposób na zaszyfrowanie transmisji danych, co gwarantuje jej integralność i poufność. Certyfikat jest też sygnałem, że domena jest prawdziwa i godna polecenia.
  • Rodzaje certyfikatów SSL:
    • Domain Validation (DV) – polega na weryfikacji domeny,
    • Organization Validation (OV) – weryfikacji podlega domena i firma,
    • Extended Validation (EV) – bardzo dokładnej weryfikacji podlega zarówno domenta, jak i firma.
  • Certyfikat SSL powinny posiadać:
    • sklepy internetowe,
    • strony związane z medycyną (np. umawiające wizyty),
    • strony edukacyjne,
    • strony urzędowe,
    • strony banków,
    • wszystkie strony, które pozwalają na stworzenie konta, do czego wykorzystywany jest adres e-mail oraz inne dane osobowe.
  • Korzyści wynikające z certyfikatu SSL z punktu widzenia klienta:
    • zaszyfrowane dane są całkowicie poufne,
    • dane nie zostaną zmienione w czasie transferu, ponieważ są zintegrowane,
    • korzystanie z odpowiedniej wersji strony jest pewne.
  • Korzyści dla Ciebie:
    • wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania Google,
    • zaufanie klienta,
    • dostosowanie się do światowych standardów,
    • większe zainteresowanie usługami (szczególnie w przypadku sklepu internetowego),
    • ułatwienie integracji sklepu z Facebookiem.
  • Pamiętaj, że Google wyżej pozycjonuje strony, które mają certyfikat SSL.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Certyfikat SSL to gwarancja bezpieczeństwa w sieci, która niesie ze sobą wiele innych korzyści. Jeśli pragniesz skorzystać ze wszystkich zalet, jakie gwarantuje ta ochrona, musisz wiedzieć, dlaczego warto zadbać o certyfikat SSL już dziś.

Czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL to sposób na zaszyfrowanie transmisji danych. Oznacza to, że przesyłane dane są bezpieczne, a strona internetowa zweryfikowana i godna zaufania. To podstawa na każdej witrynie, która wymaga podania jakichkolwiek danych osobowych.

Rodzaje

Certyfikaty SSL dzieli się najczęściej na podstawie typu weryfikacji, dzięki któremu możemy wyróżnić trzy podstawowe rodzaje certyfikatów SSL:

  • Domain Validation (DV),
  • Organization Validation (OV),
  • Extended Validation (EV).

Domain Validation (DV)

Najprostszy sposób weryfikacji, który obejmuje jedynie sprawdzenie domeny. W ten sposób użytkownik zyskuje pewność, że domena jest prawdziwa i wiarygodna, jednak nie wie nic na temat firmy, która jest odpowiedzialna za jej działanie.

Organization Validation (OV)

W tym przypadku weryfikowana jest nie tylko domena, ale także firma, która występuje o certyfikat. Potwierdzeniem takiego zabezpieczenia jest pieczęć zabezpieczająca, która najczęściej ma formę kłódki, wraz z nazwą firmy.

Extended Validation (EV)

Certyfikat inaczej nazywany pełnym uwierzytelnieniem, gdyż dotyczy najsilniejszej weryfikacji tożsamości, któremu poddana została zarówno domena, jak i firma. Taka witryna posiada widoczną nazwę firmy wraz z zielonym oznaczeniem w pasku z adresem domeny.

Kto musi zdecydować się na certyfikat SSL?

Certyfikat SSL muszą posiadać:

  • sklepy internetowe,
  • strony związane z medycyną (np. umawiające wizyty),
  • strony edukacyjne,
  • strony urzędowe,
  • strony banków,
  • wszystkie strony, które pozwalają na stworzenie konta, do czego wykorzystywany jest adres e-mail oraz inne dane osobowe.

Korzyści wynikające z certyfikatu SSL

Certyfikat SSL to więcej korzyści niż myślisz. Jest on ważny zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojego klienta. Na co wpływa certyfikat?

Zadowolony klient

Twój klient zyska pewność, że:

  • zaszyfrowane dane są całkowicie poufne,
  • dane nie zostaną zmienione w czasie transferu, ponieważ są zintegrowane,
  • korzysta z właściwej strony, a nie z takiej, która usiłuje podszyć się pod witrynę, z której pragnie on skorzystać.

Korzyści dla Ciebie

Certyfikat SSL to także wiele korzyści dla Ciebie i Twojej firmy. Do najważniejszych z nich należą:

  • wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania Google,
  • zaufanie klienta,
  • dostosowanie się do światowych standardów,
  • większe zainteresowanie usługami (szczególnie w przypadku sklepu internetowego),
  • ułatwienie integracji sklepu z Facebookiem.

Pamiętaj!

Certyfikat SSL jest konieczny, aby Twoja strona była lepiej pozycjonowana w Google!

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *