Co to jest Facebook Ads?

  • Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia Ci dodatkową promocję firmy na Facebooku.
  • Materiały sponsorowane wyświetlają się podobnie do innych postów na komputerach i urządzeniach mobilnych. W przypadku komputerów reklamy pojawiają się także na prawym pasku.
  • Kroki tworzenia kampanii Facebook Ads:
    • wybór celu kampanii,
    • ustalenie grupy docelowej,
    • określenie miejsca publikacji,
    • ustalenie wysokości budżetu przeznaczonego na promocję,
    • wybór formy kampanii:
      • klasyczne zdjęcie,
      • kilka zdjęć w formie karuzeli,
      • pokaz slajdów lub materiał filmowy,
      • kanwa dla urządzeń mobilnych,
    • złożenie zamówienia i kontrola przebiegu kampanii.
  • Korzyści wynikające z kampanii w Facebook Ads:
    • dotarcie do osób, którzy będą realnie zainteresowani Twoją firmą,
    • poprawa pozycji w wynikach lokalnego wyszukiwania,
    • lepsza rozpoznawalność Twojej firmy w internecie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Facebook Ads wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników jednego z najważniejszych mediów społecznościowych, którzy pragną wykorzystać to znakomite narzędzie do promocji swojej firmy. Zostań dziś jednym z nich!

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system, który pozwala na promowanie Twojej firmy na Facebooku. To jedno z najważniejszych social media, które możesz wykorzystać w celach reklamowych. W ten sposób możesz tworzyć płatne kampanie, nad którymi masz pełną kontrolę.

Gdzie pojawia się reklama sponsorowana?

Materiały sponsorowane na Facebooku wyświetlają się użytkownikom serwisu tak, jak inne posty, które publikują ich znajomi. Dotyczy to zarówno urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. W przypadku komputerów istnieje możliwość stworzenia dodatkowej reklamy na pasku po prawej stronie.

Kroki tworzenia reklamy na Facebooku

Facebook zachęca swoich użytkowników do tworzenia kampanii reklamowych właśnie za ich pośrednictwem. Przygotował więc przejrzysty poradnik, który pomaga zapoznać się z możliwościami, które stoją także przed Tobą.

Cel, czyli co chcesz osiągnąć?

Pierwszy zaproponowany krok, zachęca Cię do jasnego sprecyzowania rzeczy, które chcesz osiągnąć. Przed Tobą całkiem spory wybór. Jakie cele pomoże Ci zrealizować kampania reklamowa na Facebooku? Może to być:

  • wykreowanie obecności Twojej firmy w internecie,
  • zwiększenie zainteresowania Twoją działalnością,
  • zwiększenie sprzedaży produktów Twojej firmy,
  • zyskanie lojalności Twoich klientów,
  • zbudowanie rozpoznawalności Twojej firmy,
  • pozyskanie nowych kontaktów.

Odbiorcy, czyli do kogo chcesz dotrzeć?

Twój następny krok powinien się opierać na ustaleniu grupy docelowej działań promocyjnych. Musisz zastanowić się, w jakim wieku są klienci, na których Ci zależy, gdzie oni mieszkają lub jakiej płci są. Jeśli zaplanujesz ten krok poprawnie, kampania przyniesie Ci większe korzyści.

Miejsce publikacji, czyli gdzie pojawi się reklama?

Facebook to marka, która nieustannie się rozbudowuje. Właśnie dlatego umożliwia publikowanie reklam nie tylko na samym Facebooku, ale i Instagramie oraz Audience Network. To Ty musisz wybrać, gdzie opublikujesz swoją reklamę.

Budżet, czyli ile możesz wydać?

Określenie ilości funduszy, jakie możesz poświęcić na reklamę w Facebook Ads, jest niezbędnym krokiem. Portal pozostawia Ci dość dużą swobodę, a także pozwala wybrać, czy podasz kwotę całościową, czy też limit dzienny.

Format, czyli jak ma wyglądać Twoja reklama?

Jeden z najważniejszych elementów tworzenia kampanii na Facebooku. W social media format liczy się szczególnie, więc możesz wybrać sposób, w jaki prezentowana będzie Twoja reklama. Co masz do wyboru?

Zarządzaj, czyli jak udoskonalić kampanię?

Kiedy kampania Facebook Ads jest już gotowa, możesz złożyć zamówienie. Cały czas trzymaj rękę na pulsie i sprawdzaj, czy rezultaty spełniają Twoje oczekiwania. Jeśli nie, musisz dokonać stosownej korekty.

Facebook Ads a pozycjonowanie stron

Facebook stara się, aby reklamy były doskonale dostosowane do odbiorców. W tym celu nie tylko dopasowuje kampanię do wybranej przez Ciebie grupy odbiorców, ale jeszcze weryfikuje ich zainteresowania i odwiedzane strony. Wszystko po to, aby Twoja reklama zadziałała jak najlepiej!

Realne korzyści

Promowanie Twojej firmy dzięki Facebook Ads przyniesie Ci wiele korzyści! Nie tylko zwiększysz swoją rozpoznawalność i zdobędziesz nowych klientów, ale przede wszystkim uzyskasz lepsze miejsce w wynikach wyszukiwania.

Co zrobić, jeśli brakuje Ci czasu?

Odpowiednie prowadzenie kampanii Facebook Ads bywa czasochłonne. Jeśli nie możesz poświęcić na to wystarczającej ilości czasu, zleć to zadanie komuś innemu.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

1 Komentarz

  1. Michał napisał(a):

    Reklamy facebook ads to zanakomita sprawa. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *