Co to jest Google AdWords?

  • Google AdWords to system reklamowy umożliwiający dodatkową promocję firmy za pomocą sponsorowanych materiałów.
  • Wyniki sponsorowane są najwyżej w wynikach wyszukiwania Google i oznaczone są jako „Reklama”.
  • Masz pełną kontrolę nad płatną kampanią: od wysokości budżetu, jaki pragniesz na nią przeznaczyć, przez zasięg kampanii, po formę, jaką ona przyjmie.
  • Możesz zdecydować się na:
    • reklamę na stronach partnerskich,
    • reklamę w wyszukiwarce,
    • reklamę aplikacji mobilnej,
    • reklamę wideo.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Google AdWords to kolejna propozycja, jaką najważniejsza wyszukiwarka świata przygotowała dla osób takich jak Ty, czyli właścicieli małych i średnich firm. Elastyczność, z jaką możesz promować swoją stronę w wynikach wyszukiwania Google, jest wręcz nieograniczona.

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords to system reklamowy, który umożliwia Ci dodatkową promocję strony lub sklepu internetowego. Działa on zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych, gdyż Google oferuje również aplikację, która pozwala na korzystanie z serwisu. Do Twojej dyspozycji pozostaje możliwość dodania swojej reklamy:

  • na stronach partnerskich,
  • w wyszukiwarce,
  • aplikacji mobilnej,
  • w postaci filmów wideo.

Wyróżnienie reklamy płatnej w wynikach wyszukiwania

W wynikach wyszukiwania Google wyniki sponsorowane znajdują się bardzo wysoko. To pierwszy rezultat, na który natrafia użytkownik. Wyszukiwarka zadbała jednak, aby nie pomylić materiału sponsorowanego z wynikiem naturalnym i oznacza rezultaty płatne zielonym słowem „Reklama”.

Forma reklamy

Forma materiału promocyjnego zależy tylko od Ciebie. Samodzielnie wybierasz najchętniej odwiedzaną reklamę, a także dostosowujesz jej wygląd, aby była bardzo atrakcyjna dla potencjalnego klienta.

Płacisz tylko za konkretne efekty

Google zadbało, abyś płacił jedynie za rzeczywiste profity z wyników sponsorowanych. Oznacza to, że nie płacisz za stworzenie kampanii w Google AdWords – samo konto jest bezpłatne. Musisz opłacić jedynie faktyczne wejścia na stronę lub obejrzane reklamy wideo. Sam też ustalasz budżet, jaki możesz i chcesz przeznaczyć na materiały sponsorowane.

Google AdWords a pozycjonowanie stron internetowych

Zyski z odpowiednio przeprowadzonej kampanii Google AdWords mogą być ogromne. Dodatkowo to Ty decydujesz, czy reklama ma charakter lokalny, czy też globalny. Każda z możliwości, jaką oferuje serwis, przyniesie Twojej firmie spore korzyści.

Reklama w wyszukiwarce

Wyniki sponsorowane wyświetlają się Twoim klientom niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają. Pojawią się one zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Wystarczy, że potencjalny klient wpisze odpowiednie słowo kluczowe, które wcześniej ustaliłeś.

Pełna kontrola

Możesz monitorować skuteczność kampanii i wydawane na nią fundusze. Dzięki takiej promocji docierasz do nowych osób, a Twoja firma staje się bardziej wiarygodna i godna zaufania. W praktyce przekłada się to także na lepsze rezultaty również w wynikach naturalnych.

Reklama na stronach partnerskich

Materiał promocyjny wyświetla się na różnego rodzaju urządzeniach na ponad dwóch milionach stron internetowych i w 650 000 aplikacjach. Może przyjmować rozmaite formy – od reklamy tekstowej, przez banery i reklamy w aplikacjach, po reklamy w Gmailu. To od Ciebie zależy, jaka forma najbardziej pasuje do Twojej firmy. Ty również określasz, do jakiego grona odbiorców reklama ma dotrzeć.

Reklama wideo

Nad reklamami wideo również masz pełną kontrolę. To Ty decydujesz, do których użytkowników serwisu YouTube ona dotrze. Także w tym przypadku płacisz jedynie za wyświetlone materiały promocyjne.

Reklama aplikacji

Promocja Twojej aplikacji przy pomocy Google AdWords jest bardzo prosta. Pojawi się ona jako reklama wszystkim użytkownikom iOS i Androida, co gwarantuje szersze grono potencjalnych klientów.

Niezbędna pomoc?

Stworzenie kampanii w Google AdWords wydaje się proste, jednak analiza poszczególnych wyników zajmuje dużo czasu. Jeśli nie możesz go poświęcić na wnikliwe badania – zaufaj specjalistom i pozwól im stworzyć materiały sponsorowane za Ciebie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

1 Komentarz

  1. Michaś napisał(a):

    Ciekawy artykuł, google ads trzeba dobrze optymalizować, ponieważ inwestycja może
    okazać się kosztowna 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *