Co to jest Google Maps?

  • Mapy Google to serwis internetowy, który umożliwia wyszukanie dowolnego miejsca.
  • Dość szybko Google Maps znalazło swoje zastosowanie w biznesie. Serwis pozwala na znalezienie dowolnej firmy, która została do niego dodana.
  • Możesz samodzielnie dodać swoją firmę do Google Maps.
  • Twój klient nie musi wpisywać nazwy Twojej firmy. Wystarczy, że wpisze odpowiednią frazę, a pojawi się ona w jego wynikach wyszukiwania.
  • Choć Mapy Google to samodzielny serwis jest bardzo mocno połączony z innymi usługami Google.
  • Dodanie firmy do Map Google to absolutna podstawa. Po wypełnieniu formularza i weryfikacji firmy utworzona zostanie wizytówka Twojej działalności, która pojawiać się będzie w Mapach Google.
  • Im więcej informacji dodasz, tym lepiej dla Twojej firmy.
  • Niezbędne informacje to:
    • nazwa firmy,
    • dokładny adres firmy,
    • służbowy numer telefonu,
    • kategoria, która charakteryzuje Twoją działalność.
  • Swój profil powinieneś uzupełnić o:
    • godziny i dni otwarcia firmy,
    • materiały multimedialne, ,
    • link do strony internetowej Twojej firmy,
    • linki odsyłające do profili w mediach społecznościowych.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Google Maps lub inaczej Mapy Google to jedno z najważniejszych narzędzi, które umożliwia Twoim klientom odnalezienie Twojej firmy oraz sprawne dotarcie do niej. Jednocześnie jest ono ogromnym źródłem informacji i kluczowym narzędziem lokalnego SEO.

Czym są Mapy Google?

Google Maps to serwis internetowy, który umożliwia odnalezienie poszukiwanej lokalizacji, którą może być właściwie dowolny obiekt. Ułatwia on szybkie i bezproblemowe dotarcie do celu.

Google Maps w biznesie

Serwis dość szybko znalazł swoje zastosowanie w prowadzeniu lokalnych biznesów, co sprawiło, że stał się kluczowym elementem pozycjonowania stron internetowych.Możliwość samodzielnego dodania lokalizacji do Map Google sprawiła, że właściciele nawet najmniejszych firm mogli wykorzystać ją do swoich celów i dodać swoją działalność do serwisu. To bardzo prosty sposób na zdobycie nowych klientów, który musisz wykorzystać.

Przykład

Użytkownik wcale nie musi wpisywać konkretnej nazwy Twojej firmy, pojawi się ona w jego wynikach wyszukiwania także wtedy, gdy spełni inne kryteria wyszukiwania. Jeśli klient poszukuje miejsca, w którym może zjeść pizzę w stolicy, nie musi znać nazw poszczególnych lokali. Wpisując frazę „pizza Warszawa” otrzyma całą listę miejsc, w których może zjeść posiłek, wraz ze wskazówkami, jak do nich dotrzeć.

Wyniki wyszukiwania Map Google

Mapy Google to nie tylko samodzielny serwis, ale integralna część wyników wyszukiwania Google. Są one w nich wyraźnie wyróżnione, co przykuwa spojrzenie użytkowników i zachęca ich do zapoznania się z ofertą firmy. Właśnie dlatego dodanie działalności do Google Maps to sprawa najwyższej wagi.

Na czym polega pozycjonowanie Google Maps?

Twoja pozycja w wynikach Map Google zależy od odpowiednio dobranej i zrealizowanej strategii, która opiera się przede wszystkim na pozycjonowaniu. Nie ważne, czy dotyczy to strony internetowej, czy też sklepu – są pewne kroki, które musisz wykonać, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google Maps, a w konsekwencji podnieść swoją pozycję także w wynikach naturalnych.

Wizytówka Google Maps – absolutna podstawa

Jednym z najważniejszych kroków, które musisz podjąć, jeśli zależy Ci na poprawieniu pozycji Twojej firmy w wynikach Map Google, jest utworzenie konta Google Moja Firma oraz jego zweryfikowanie. Wiąże się to ze stworzeniem wizytówki Twojej firmy i dodaniem jej do serwisu.

Uzupełnij swoje dane

Jeśli prawidłowo uzupełnisz swoje dane, klient będzie mógł zdobyć komplet informacji o Twojej firmie w jednym miejscu. To coś, na czym zależy teraz wielu użytkownikom. Umożliwi to także wyświetlanie precyzyjniejszych wyników.

Na co zwrócić uwagę?

Im więcej informacji dodasz, tym lepiej dla Twojej firmy. Przykładowo dużą rolę odgrywają godziny otwarcia, gdyż pierwszeństwo uzyskują wyniki tych działalności, które działają w czasie, gdy użytkownik dokonuje wyszukiwania.

Jakie informacje musisz dodać?

Formularz zakładania konta wymaga od Ciebie wprowadzenia najważniejszych informacji. Należą do nich:

  • nazwa firmy,
  • dokładny adres firmy,
  • służbowy numer telefonu,
  • kategoria, która charakteryzuje Twoją działalność.

W dalszym etapie tworzenia wizytówki będziesz mógł ją uzupełnić o:

  • godziny i dni otwarcia firmy,
  • materiały multimedialne, ,
  • link do strony internetowej Twojej firmy,
  • linki odsyłające do profili w mediach społecznościowych.

Wizytówka musi być też systematycznie aktualizowana, jeśli zajdzie jakakolwiek zmiana. Jeżeli więc uważasz, że możesz mieć problemy z założeniem konta lub z jego późniejszym prowadzeniem, skontaktuje się ze specjalistami.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *