Co to jest meta description?

  • Meta description to streszczenie zawartości strony, które pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Nie jest brane pod uwagę przy pozycjonowaniu Twojej strony internetowej, ale jest istotne dla Twojego klienta i to jego ma zachęcić do odwiedzenia strony.
  • Meta description możesz edytować w kodzie strony. Wygląda on następująco: < meta name="description" content=" [...] ">W miejsce […] musisz wpisać swój opis.
  • Wartościowy meta description:
    • ma odpowiednią długość, która nie przekracza 160 znaków,
    • jest interesujący i zachęca do odwiedzenia strony,
    • posiada odpowiednie słowa kluczowe,
    • jest unikalny dla każdej strony i podstrony na Twojej witrynie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Meta description nie jest brane pod uwagę przez wyszukiwarki, jednak jest bardzo ważne dla Twoich klientów. To właściwie streszczenie Twojej strony internetowej, które ma zachęcić do jej odwiedzenia. Jeśli uda Ci się zainteresować klienta, odwiedzi właśnie Twoją stronę!

Jak działa meta description?

Meta description to meta znacznik, który nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie Twojej strony w sieci. Pełni on rolę streszczenia zawartości strony. Nie może on być zbyt długi, a jednocześnie musi przyciągać uwagę użytkowników. Jego stworzenie nie jest więc takie proste.

Jak wygląda meta description?

Meta description jest doskonale widoczny w wynikach wyszukiwania Google. To krótki opis, który pojawia się pod adresem strony internetowej.Jeśli chcesz dodać własny opis, musisz edytować go w kodzie strony. Wygląda on następująco:

< meta name="description" content=" [...] ">

W przypadku przykładu Google, który znajduje się wyżej, prezentuje się on następująco:

< meta name="description" content="Google, Mountain View, CA. 23M likes. Organizing the world's information and making it universally accessible and useful.">

Jak stworzyć idealny meta description?

Meta description, jeśli ma odpowiednio zadziałać, musi mieć właściwą formę. Oto kilka wskazówek, którymi musisz się kierować.

Odpowiednia długość

Opis Twojej firmy nie może być zbyt długi. Optymalna ilość znaków, jaką możesz wykorzystać, to od 135 do 160. Druga wartość powinna być jednak nieprzekraczalna.

Właściwa treść

Musisz zadbać, aby klient, który czyta Twój opis, był nim zainteresowany. Zachęć go do odwiedzenia Twojej strony. Poinformuj go, co zyska odwiedzając właśnie Twoją stronę. Przedstawienie oferty przez uwydatnienie korzyści to najlepsze rozwiązanie!

Słowa kluczowe

Meta description powinno zawierać słowa kluczowe, które związane są z zawartością strony. Choć nie są one uwzględniane przez wyszukiwarki i nie mają wpływu na pozycjonowanie, będą one ważnym i jasnym sygnałem dla Twojego klienta.

Unikalność każdego meta description

Każdy meta description, jaki stworzysz, musi być unikalny i wyjątkowy. Unikaj kopiowania tego samego opisu dla różnych podstron Twojej witryny.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *