Co to jest strona internetowa?

  • Strona internetowa to wyświetlany w przeglądarce internetowej dokument HTML. Może być wykorzystywana do różnych celów, ale strona firmowa służy przede wszystkim do prezentacji oferty potencjalnym klientom.
  • Strona internetowa powinna posiadać odpowiednio połączone (za pomocą linków wewnętrznych) strony i podstrony. Przy tworzeniu witryny Twojej firmy powinieneś uwzględnić:
    • KONTAKT (z danymi teleadresowymi Twojej firmy oraz sposobem dojazdu do niej),
    • OFERTĘ (obejmującą usługi i produkty, jakie oferujesz, opisane w odpowiednich stronach i podstronach),
    • O NAS (z krótkim opisem Twojej firmy, jej historią oraz korzyściami ze współpracy),
    • inne (np. GODZINY OTWARCIA oraz CENNIK).
  • Zwróć uwagę na treść, funkcjonalność i estetykę Twojej strony.
  • Pamiętaj o wersji mobilnej Twojej strony internetowej.
  • Strona internetowa Twojej firmy wyświetla się w wynikach wyszukiwania, co sprawia, że jest kluczowym elementem marketingu internetowego.
  • Jeśli pragniesz poprawić pozycjonowanie Twojej strony internetowej, musisz wykonać audyt SEO, a następnie dokonać optymalizacji na jego postawie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Strona internetowa Twojej firmy to miejsce, w którym klient może lepiej poznać Twoją działalność oraz oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Musisz więc zadbać o to, aby była ona przejrzysta, estetyczna oraz zawierała niezbędne informacje.

Czym jest strona internetowa?

Strona internetowa to w istocie dokument napisany w języku HTML, który odtwarzany jest za pomocą przeglądarki internetowej. Strona może wyglądać na wiele sposobów, co zależy głównie od celu, jaki ma ona spełniać. Twoja witryna firmowa ma przede wszystkim umożliwić Ci prezentację oferty Twojej działalności.

Budowa strony internetowej

Aby Twoja strona internetowa była przejrzysta dla Twojego klienta, musi być ona odpowiednio zbudowana. Powinna ona zawierać strony główne i ich podstrony, a nawigacja między nimi powinna być dodatkowo ułatwiona przez linki wewnętrzne.

Niezbędne strony i podstrony

O jakich elementach musisz pamiętać? Przede wszystkim uwzględnij takie strony jak:

  • KONTAKT – gdzie umieścisz dane teleadresowe Twojej firmy oraz sposób dojazdu do niej,
  • OFERTA – gdzie opiszesz usługi i produkty, jakie oferujesz, w odpowiednich stronach i podstronach,
  • O NAS – gdzie opiszesz krótko swoją firmę, jej historię oraz czemu warto wybrać właśnie ją.

Warto dodać również CENNIK oraz GODZINY OTWARCIA, gdyż są to informacje, których klienci często poszukują.

Estetyka

Obok funkcjonalności i podaniu najważniejszych dla klienta informacji nie możesz zapomnieć także o walorach estetycznych Twojej strony internetowej. Musi ona być przyjemna dla oka i wyróżniająca się. Dobrym rozwiązaniem jest wybór kolorystyki powiązanej z Twoją firmą.

Wersja mobilna

Wersja mobilna strony to dziś coś obowiązkowego. Twój klient musi znaleźć Cię za pomocą dowolnego urządzenia. Musisz mu to umożliwić, a także sprawić, że nie będzie mieć problemu z poprawnym wyświetleniem strony. To niezbędny element, który dobrze wpłynie na Twoją relację z klientem.

Dobra strona internetowa to podstawa pozycjonowania

Optymalnie przygotowana strona internetowa to podstawa dobrego pozycjonowania. To właśnie ona musi pojawić się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, aby klienci wybrali Twoją firmę.

Audyt i optymalizacja

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona jest przyjazna wyszukiwarkom internetowym i Twoim klientom, musisz wykonać audyt SEO. Po dokonaniu analizy najważniejszych elementów strony, będziesz musiał dokonać ich optymalizacji, co poprawi pozycjonowanie Twojej strony.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *