Co to jest URI?

  • URI (Uniform Resource Identifier, Ujednolicony Identyfikator Zasobów) to konkretny zasób internetowy, który posiada przypisaną nazwę (URN) i adres (URL).
  • URL to adres Twojej strony internetowej, który zapisany jest w sposób zrozumiały dla użytkownika.
  • Dobry adres URL ma olbrzymie znaczenie dla pozycjonowania Twojej strony internetowej, dlatego musi on:
    • zawierać słowa kluczowe,
    • być prosty, krótki i treściwy,
    • być dostosowany do zawartości strony.
  • Odpowiedni URL zachęca Twoich klientów do dzielenia się nim w sieci. Tworzy to nowe odniesienia do Twojej strony, które mają duży wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

URI składa się z przede wszystkim z URL, czyli adresu Twojej strony internetowej. Każdy URL powinien być odpowiednio skomponowany, abyś mógł wykorzystać go w pozycjonowaniu swojej strony internetowej.

Czym jest URI?

URI to skrót od angielskiego zwrotu Uniform Resource Identifier, czyli Ujednoliconego Identyfikatora Zasobów. Pozwala on na rozpoznanie konkretnego zasobu, który posiada swoją własną nazwę (URN) i adres (URL).

Czym jest URL?

URL jest dla Ciebie najważniejszym elementem URI. To tak właściwie adres Twojej strony internetowej, który zapisany taki sposób, abyś mógł go przeczytać i zrozumieć. Zawiera więc w sobie nazwę domeny oraz odniesienia do jej konkretnych stron i podstron.

O czym musisz pamiętać?

Musisz się upewnić, że Twoje adresy URL będą zawsze zrozumiałe dla Twoich klientów. Niech będą proste i krótkie. Jednocześnie powinny zawierać konkretną informację o zawartości danej strony. Takie tworzenie URL jest niezbędne dla lepszego pozycjonowania Twojej strony internetowej.

URL w pozycjonowaniu stron internetowych

Właściwie zbudowany URL jest bardzo ważny dla pozycjonowania. Właśnie dlatego musisz pamiętać o tym, aby:

  • URL zawierały słowa kluczowe – są one bardzo dobrze widoczne w czasie wyszukiwania i mają duży wpływ na miejsce strony w wynikach,
  • URL były proste, krótkie i treściwe,
  • URL musi być dostosowany do zawartości strony – musi jasno sygnalizować, jaki temat zostanie podjęty na konkretnej stronie.

Więcej odniesień

Odpowiednio przygotowany adres URL jest nie tylko przyjazny wyszukiwarkom, ale i Twoim klientom. Oznacza to, że będą oni chętniej udostępniać Twoją stronę, bez obaw prześlą ją znajomym, czyli utworzą kolejne odniesienia do Twojej strony. Pamiętaj, że ma to olbrzymi wpływ na jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *