Co to są meta keywords?

  • Meta keywords to słowa kluczowe, które nie są widoczne dla użytkownika. Google nie bierze ich pod uwagę przy tworzeniu swoich wyników wyszukiwania, ponieważ wcześniej ich stosowanie było nadużywane. Mogą one być istotne dla innych robotów indeksujących.
  • Meta keywords możesz edytować w kodzie strony. Wygląda on następująco: < meta name=”keywords” content=”słowo1, słowo2, słowo3” />. Nie powinieneś używać zbyt dużej ilości słów kluczowych.
  • Używaj meta keywords, jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu Twojej strony internetowej w innych wyszukiwarkach niż Google. Unikaj jednak przesady, aby Twoja strona nie została potraktowana jako SPAM. Wybierz tylko kilka najważniejszych słów kluczowych, które odpowiadają tematyce, która znajduje się na Twojej stronie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Meta keywords od kilku lat są całkowicie ignorowane przez Google. Wszystko przez to, że były one nadużywane. Mają one znaczenie w przypadku innych wyszukiwarek, jednak musisz się nauczyć, że powinny one być stosowane z dość dużym umiarem.

Czym są meta keywords?

Meta keywords to słowa kluczowe, które dodajesz w kodzie swojej strony. Ich rola w pozycjonowaniu stron internetowych nie jest duża i dotyczy wyszukiwarek innych niż Google.

Nadużycia

Niewłaściwe i nieetyczne stosowanie meta keywords sprawiło, że Google postanowiło wyeliminować je jako czynnik, który ma wpływ na pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Inne wyszukiwarki

Pozostałe wyszukiwarki, takie jak: Yahoo! i Bing, nadal uwzględniają meta keywords w pozycjonowaniu. Mają one jednak dość nikłe znaczenie również w przypadku tych wyszukiwarek.

Edycja

Jeśli chcesz dodać słowa kluczowe do kodu Twojej strony – musisz go z edytować. Wygląda on następująco:

< meta name=”keywords” content=”słowo1, słowo2, słowo3” />

Użyj tylko najważniejszych słów kluczowych i nie przesadzaj z ich ilością.

Czy warto stosować meta keywords?

Meta keywords nie są istotne dla najważniejszej wyszukiwarki, z której najczęściej korzystają Twoi klienci. Mogą się one jednak przydać w innej wyszukiwarce, co sprawia, że nie powinieneś ich pomijać całkowicie.

Najważniejsze uwagi

Musisz jednak pamiętać, aby stosować meta keywords z umiarem. Nie może być ich zbyt dużo, a także muszą one odpowiadać zawartości Twojej strony. Dlaczego to takie ważne?

Unikaj przesady

Jeśli dodasz zbyt dużo meta keywords, Twoja strona może być uznana za mniej wiarygodną. Uzyskany rezultat będzie więc całkowicie odwrotny od zamierzonego. Wybierz więc tylko kilka najważniejszych słów kluczowych, które są zgodne z zawartością strony.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *