Czym są opinie na Facebooku, w Google Moja Firma i Yelp?

  • Opinie to sposób oceniania jakości usług, jakie oferuje Twoja firma.
  • Najważniejsze miejsca publikacji opinii to:
    • Google Moja Firma,
    • Facebook,
    • Yelp.
  • Opinie w Google Moja Firma znajdują się od razu pod nazwą firmy, co sprawia, że są znakomicie widoczne. Mają one także olbrzymie znaczenie dla pozycjonowania wyników w Google Maps.
  • Opinie na Facebooku są dobrze widoczne dla użytkowników. Ocena dociera do znajomych klienta i bardzo często może skłonić ich do skorzystania z usług sprawdzonej firmy.
  • Opinie w Yelp połączone są najczęściej z dokładną recenzją, dzięki czemu stanowią rewelacyjne źródło informacji. Serwis poprawia wynik wyszukiwania nie tylko w Google, ale i innych ważnych wyszukiwarkach.
  • Negatywna opinia to bardzo kłopotliwa sytuacja, która wymaga dokładnego wyjaśnienia. Musisz na nią odpowiadać spokojnie, po wcześniejszym zbadaniu całego zajścia.
  • Powinieneś odpisywać na wszystkie opinie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Opinie to sposób oceny świadczonych przez Twoją firmę usług. Najczęściej opierają się one na skali od 1 do 5 gwiazdek, które wskazują poziom zadowolenia. Ocena jest często uzupełniana o kilka słów komentarza, choć nie jest to regułą.

Najważniejsze miejsca publikacji opinii

Dla osób prowadzących firmę, czyli takich jak Ty, najistotniejsze są opinie, które umieszczone są w trzech miejscach: w Google Moja Firma, na profilu firmy na Facebooku oraz w serwisie Yelp.

Co to jest opinia w Google Moja Firma?

Opinie w Google Moja Firma odgrywają bardzo istotną rolę. Średnia ocena użytkowników znajduje się zaraz pod nazwą Twojej firmy, co oznacza, że jest dobrze widoczna dla użytkowników. Potencjalny klient może od razu zweryfikować, czy średnia ocen mu odpowiada. Poszczególne komentarze oraz rozkład konkretnych ocen są wyróżnione w wizytówce.Twój potencjalny klient może również zapoznać się ze wszystkimi opiniami. Najczęściej składają się one z kliku zdań, choć bywają także bardziej rozbudowane i uzupełnione zdjęciami.

Dlaczego opinie w Google Moja Firma są ważne?

Opinie w Google Moja Firma mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania wyników Google Maps. Im lepsze oceny zdobywa Twoja firma, tym bardziej wiarygodna i godna polecenia się staje. Oznacza to, że jest sprawdzona i bez obaw można skorzystać z jej usług.

Wpływ na wyniki wyszukiwania

To, czy firma jest wiarygodna, biorą pod uwagę zarówno potencjalni klienci, jak i sam algorytm wyszukiwarki, co sprawia, że wizytówka firmy z dużą ilością pozytywnych ocen znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania Google Maps.

Co to jest opinia na Facebooku?

Facebook to jeden z największych serwisów społecznościowych, który codziennie odwiedza wielu Polaków. Jest więc doskonałym miejscem na promocję Twojej firmy. Serwis umożliwia ocenę każdej firmy i polecenie jej znajomym. Opinie na Facebooku są doskonale widoczne.Najlepiej widoczna jest średnia ocen poszczególnych użytkowników. Same posty są zazwyczaj krótkie, jednak docierają do wielu znajomych recenzenta, co najczęściej skutkuje wybraniem przez nich firmy, która już została sprawdzona i to nie przez kogoś nieznanego, a przez osobę, do której mają zaufanie.

Dlaczego opinie na Facebooku są ważne?

Opinie na Facebooku są widoczne nie tylko dla zainteresowanych osób, ale i znajomych recenzenta, którzy mogą chcieć skorzystać z podobnych usług w przyszłości. Jednocześnie pozytywne komentarze i oceny w social media to ważny element rozsądnie prowadzonego pozycjonowania strony internetowej.

Co to jest opinia w Yelp?

Yelp to serwis, który powstał z myślą o zbieraniu informacji o różnego rodzaju usługach. W Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem, co sprawia, że również opinie w Yelp stają się ważniejsze.Jak przystało na serwis, którego najważniejszym zadaniem jest zbieranie opinii, średnia ocen wystawionych przez recenzentów, jest doskonale widoczna dla użytkowników. Profil zawiera ponadto sporo cennych informacji o Twojej firmie, wśród których warto wyróżnić godziny otwarcia oraz zakres cen.Same recenzje są zdecydowanie dłuższe niż w przypadku opinii w innych serwisach. Bardzo często wzbogacone są również przez zdjęcia. Zawierają więc więcej przydatnych informacji, które mogą zainteresować potencjalnych klientów.

Dlaczego opinie w Yelp są ważne?

Rosnącą liczba użytkowników serwisu sprawia, że opinie w Yelp docierają do większego grona odbiorców. Mają one również olbrzymie znaczenie dla pozycjonowania, gdyż wpisy w social media dodatkowo poprawiają pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Znaczenie nie tylko dla Google

Warto zaznaczyć, że informacje zawarte w Yelp są nie tylko podstawą dla pozycjonowania Google, ale mają także znaczenie w przypadku innych ważnych wyszukiwarek (takich jak: Bing, Yahoo! czy Ask.com).

Czym jest negatywna opinia?

Negatywna opinia to koszmar prawie dla każdego przedsiębiorcy. Użytkownicy często wystawiają ją pochopnie, pod wpływem dużych emocji. Z takiej sytuacji można wyjść jednak obronną ręką – nie tylko nic na nie stracić, ale nawet na niej skorzystać. Wystarczy, że umiejętnie wyjaśnisz sprawę i skontaktujesz się z urażonym klientem.

Jak sobie radzić z negatywną opinią?

Przede wszystkim musisz pamiętać, aby nie ulegać emocjom. To bardzo trudne, ale niezbędne. Zawsze jednak wyjaśnij całą sytuację. Odpisywanie na opinie powinno być Twoim nawykiem, ale w przypadku negatywnej opinii to absolutna konieczność!

Gdzie szukać pomocy?

Jeśli obawiasz się, że nie poradzisz sobie w trudnej sytuacji lub nie masz czasu odpowiadać na każdą opinię klienta, możesz zlecić to zadanie profesjonalistom.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *