Czym są response codes?

  • Response codes to kody numeryczne HTTP, które stanowią odpowiedź serwisu na zapytanie klienta. Składa się on zawsze z 3 cyfr, a pierwsza odsyła do konkretnej grupy kodów:
    • 1 rozpoczyna kody informacyjne, np.: 110 oznacza „przekroczono czas połączenia z serwerem”,
    • 2 rozpoczyna kody powodzenia, np.: 200 oznacza, iż realizacja zapytania powiodła się,
    • 3 rozpoczyna kody przekierowania, np.: 301 oznacza „trwale przeniesiony”,
    • 4 rozpoczyna kody błędu aplikacji klienta, np.: 404 oznacza „nie znaleziono”,
    • 5 rozpoczyna kody błędu serwera HTTP, np.: 500 oznacza „wewnętrzny błąd serwera”.
  • Response codes mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych. Przede wszystkim są one ważnym wyznacznikiem odpowiedniej budowy strony, co weryfikowane jest przez wyszukiwarki. Ich zastosowanie umożliwia również identyfikację potencjalnego problemu.
  • Najważniejsze response codes z punktu widzenia pozycjonowania to:
    • 200 („OK”),
    • 301 („Moved Permanently/Trwale przeniesiony”),
    • 302 („Found/Znaleziono”),
    • 404 („Not Found/Nie znaleziono”),
    • 410 („Gone/Zniknął”),
    • 503 („Service Unavailable/Usługa niedostępna”).

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Response codes stanowią podstawę działania stron internetowych. Możesz jednak nie wiedzieć, że odgrywają one niezwykle istotną rolę także w pozycjonowaniu stron internetowych. Na czym ona polega?

Co to znaczy response codes?

Response codes to kody numeryczne HTTP, które stanowią numeryczną odpowiedź serwera na zapytanie klienta. Składają się one z 3 cyfr, które tworzą uniwersalny kod. Jego znajomość jest więc bardzo istotna.

Najważniejsze response codes

Response codes dzielą się na 5 głównych kategorii, które rozpoznać można po pierwszej z cyfr kodu. W ten sposób:

  • 1 rozpoczyna kody informacyjne, np.: 110 oznacza „przekroczono czas połączenia z serwerem”,
  • 2 rozpoczyna kody powodzenia, np.: 200 oznacza, iż realizacja zapytania powiodła się,
  • 3 rozpoczyna kody przekierowania, np.: 301 oznacza „trwale przeniesiony”,
  • 4 rozpoczyna kody błędu aplikacji klienta, np.: 404 oznacza „nie znaleziono”,
  • 5 rozpoczyna kody błędu serwera HTTP, np.: 500 oznacza „wewnętrzny błąd serwera”.

Jakie znaczenie mają response codes dla pozycjonowania?

Response codes mają ogromne znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych. Z jednej strony ułatwiają one identyfikację problemu, jeśli taki się pojawi. Z drugiej zaś – świadczą o prawidłowo zbudowanej stronie, co jest ważne dla wyszukiwarek, a także jest przez nie weryfikowane.

Najważniejsze response codes dla pozycjonowania

Wszystkie response codes są ważne, jednak dla pozycjonowania szczególnie istotne są:

  • 200 („OK”) – realizacja zapytania została zakończona sukcesem,
  • 301 („Moved Permanently/Trwale przeniesiony”) – poszukiwany element znajduje się pod innym adresem i na nim już pozostanie,
  • 302 („Found/Znaleziono”) – poszukiwany element znajduje się obecnie pod innym adresem, ale w przyszłości powróci pod wpisywany adres,
  • 404 („Not Found/Nie znaleziono”) – poszukiwany element nie został znaleziony i (najprawdopodobniej) nigdy nie istniał,
  • 410 („Gone/Zniknął”) – poszukiwany element nie jest już dostępny i nie został przeniesiony pod inny adres,
  • 503 („Service Unavailable/Usługa niedostępna”) – serwis nie może zrealizować zapytania ze względu na przeciążenie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *