Słowa kluczowe (ang. keywords) to fraza, która składa się z jednego lub kilku słów. To najważniejsze zwroty związane z Twoją firmą i świadczonymi przez Ciebie usługami. To jednocześnie te sformułowania, które wpisuje klient, jeśli szuka firmy takiej jak Twoja.
Jak dobierać słowa kluczowe?
Dobór odpowiednich słów kluczowych to podstawa. Z jednej strony muszą one by wybrane tak, aby odpowiadały usłudze, jakiej dotyczą. Z drugiej zaś – muszą pokrywać się ze sformułowaniami wpisywanymi przez osoby potencjalne zainteresowane właśnie taką usługą.
Dopasowanie do branży
Aby słowa kluczowe spełniły swoje zadanie, musisz je dostosować także do branży, do której należy Twoja firma. Jak szybko i prosto dowiedzieć się, jakie frazy będą Ci potrzebne? Możesz zerknąć na strony konkurencji i zobaczyć, które zwroty akcentują oni w swoich tekstach.
Gdzie stosować słowa kluczowe?
Słowa kluczowe powinny pojawiać się w każdym Twoim wpisie i to niezależnie od miejsca publikacji. Używaj ich:
- w artykułach na stronie Twojej firmy,
- w postach publikanach na portalach społecznościowych,
- w tekstach publikowanych na blogu eksperckim,
- na wszystkich materiałach promocyjnych.
W jakich miejscach tekstu i strony powinny pojawić się słowa kluczowe? Powinny to być między innymi:
- tytuł strony,
- treść wpisu (zaakcentowane pogrubieniem),
- metatagi,
- nagłówki.