Google+ – Czy Znasz 10 Najważniejszych Informacji Związanych Z Tym Serwisem Społecznościowym?

  • Google+ to bardzo ważne medium społecznościowe, które związane jest z najważniejszą wyszukiwarką świata. Umożliwia ono korzystanie z innych produktów Google, a także ma ogromny wpływ na wyniki lokalnego wyszukiwania oraz wyniki prezentowane w Mapach Google. Wpływ publikowanych treści na profilu Google+ jest ważny, ponieważ Google ceni sobie informacje, które pochodzą ze stron powiązanych z firmą.
  • Korzyści wynikające z regularnego prowadzenia profilu Google+:
    • związane z pozycjonowaniem lokalnym:
      • poprawa pozycji w wynikach lokalnego wyszukiwania,
      • zwiększenie wiarygodności firmy,
      • poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Map Google,
      • lepsza widoczność działalności w sieci,
      • dostęp do innych usług Google,
    • związane z mediami społecznościowymi:
      • dołączenie do odpowiednich Społeczności i tworzenie wizerunku eksperta,
      • tworzenie Kolekcji z pełną ofertą firmy,
      • możliwość szybkiego dodawania i aktualizowania treści,
      • nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientem.
  • Na profilu Google+ możesz publikować:
    • klasyczne posty z materiałami multimedialnymi,
    • ankiety, które możesz wykorzystać jako narzędzie zdobywania informacji o potrzebnych usługach lub jako sposób organizacji akcji promocyjnych,
    • wydarzenia, które mogą pomóc Ci w zainteresowaniu klientów nowymi usługami lub promocjami,
    • linki do swojej witryny i innych stron, a także możesz dodawać swoją lokalizację.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Google+ to jedno z najważniejszych social media dla lokalnego pozycjonowania. Jego związek z Google Moją Firmą, Mapami Google oraz innymi usługami, które oferuje najważniejsza wyszukiwarka na świecie, jest ogromny. Jednocześnie, obok wyraźnych korzyści dla widoczności firmy w wyszukiwaniu regionalnym, w grę wchodzą także wszystkie zalety, które oferuje medium społecznościowe. Mowa przede wszystkim o publikacji treści, które będą stanowiły ogromną zachętę dla klienta i pozwolą nawiązać z nim nić komunikacji. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj mój kolejny wpis.

Najważniejsze zalety Google+

Korzyści systematycznego prowadzenia profilu Google+ można zasadniczo podzielić na dwie części. Pierwsza z nich związana jest z bezpośrednio z lokalnym pozycjonowaniem, druga natomiast wynika z możliwości nawiązania i pogłębiania relacji z klientem, a także innych zalet portali społecznościowych.

Korzyści dla regionalnego SEO

Google ceni sobie treści, które są aktualizowane regularnie, ponieważ oznacza to, że nie są one jedynie fikcyjnym miejscem w przestrzeni internetowej, a rzeczywiście działającą firmą, która prężnie się rozwija i dąży do pozyskania nowych klientów. To oczywiste, że publikowanie nowych treści poza własną witryną wpływa korzystnie na lokalne wyszukiwanie. Jednak korzystanie z Google+ ma jeszcze inną zaletę! Może jeszcze nie wiesz, ale Google od dłuższego czasu pragnie osiągnąć sukces na polu mediów społecznosciowych.

Jest to kolejna próba konkurowania Google z największym serwisem społecznościowym na świecie Facebook po projektach Google Buzz, Google Wave czy Orkut.

Ponieważ Google od dłuższego czasu stara się połączyć swoje produkty, aby przygotować dla swoich użytkowników kompleksową usługę, dzięki której znajdą wszystkie niezbędne informacje, również znaczenie Google+ wzrasta. Do prowadzenia profilu można więc wykorzystać inne produkty firmy, chociażby Google Hangouts, natomiast materiały zamieszczane w Google+ mają wpływ na Mapy Google. To znakomicie naoliwiona machina, w której każdy kolejny element przynosi jedynie większe korzyści.

Największą korzyścią, którą Google+ wnosi do wyszukiwania, jest to, że wyniki dużo trudniej jest oszukać. Natomiast mniej kombinowania w wynikach wyszukiwania to długofalowy cel giganta wyszukiwarek. Google może teraz dużo łatwiej kontrolować to, kto ma prawdziwy profil, a kto jest spamerem i obserwować, jak ludzie próbują wpływać na wyniki wyszukiwania.

Korzyści związane z social media

Google+ pozwala Ci na wykorzystanie właściwie wszystkich możliwości mediów społecznościowych. Możesz więc dołączyć do Społeczności, która skupiona jest wokół tematu bliskiego Twojej firmie, a pisząc tam trafne teksty możesz wyrobić sobie pozycję eksperta, co zachęci innych do skorzystania z Twoich usług. Bo przecież już udowodniłeś, że znasz się na rzeczy.

Po pierwsze, już po chwili zagłębienia się w tematy omawiane na Społecznościach trudno nie odnieść wrażenia, że profesjonalizm osób udzielających tam pomocy jest na wyższym poziomie. Nie ma niepotrzebnego spamu, a jeśli szukamy jakichś konkretnych wpisów to możemy skorzystać z wygodnego podziału postów na kategorie.
Po drugie, zbiorowiska na Google+ często wykazują się większą aktywnością. Na próżno szukać dobrej, facebookowej grupy związanej z tematem Linuxa. Inaczej jednak jest w przypadku portalu przygotowanym przez Google. Tutaj znajdziemy kilka Społeczności związanych z tym tematem, których członkowie chętnie udzielają pomocy.

Kolekcje możesz wykorzystać jako tematyczne fotoblogi, w których przedstawisz całą swoją ofertę. Taka prezentacja dostępnych produktów i usług, szczególnie z dobrze przygotowanym opisem, jest czymś, co bez wątpienia spodoba się Twoim klientom. Jednak najważniejszą możliwością, jaką oferuje Google+, jest możliwość tworzenia i podtrzymywania relacji z klientami. Możesz w prosty sposób odpowiadać na ich wątpliwości za pomocą Google Hangouts, gdzie możesz zarówno prowadzić rozmowy wideo, jak i korzystać z tradycyjnego czatu. Odpowiadaj także na pojawiające się komentarze, najlepiej tak szybko, jak to tylko możliwe. Przede wszystkim jednak możesz w prostu sposób publikować i aktualizować treści, które znajdują się na Twoim profilu.

Możliwości publikacji i ich praktyczne wykorzystanie

Przyszła pora, abyś dowiedział się, co dokładnie możesz publikować na swoim profilu Google+. Nie będzie to jedynie krótki przegląd i sucha teoria – podpowiem Ci, jak możesz wykorzystać każdą z form w systematycznym prowadzeniu profilu.

Tradycyjne posty z bonusami

Najprostszym rodzajem są zwykłe posty, w których możesz umieścić wszystkie niezbędne informacje. Ich tematyka jest tak szeroka, jak oferta Twojej firmy. Możesz dodać do nich zdjęcia produktów lub usług, wtedy nie będą to jedynie suche fakty, a ich forma będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Pamiętaj, aby umieścić je w odpowiedniej Kolekcji.

Ankiety

Google+ pozwala Ci na stworzenie ankiet, które mogą pomóc Ci nawiązać jeszcze lepszy kontakt z klientem?Do czego możesz je wykorzystać? Przede wszystkim do konkursów, które zawsze znakomicie aktywizują użytkowników. Ale możesz również w ten sposób badać rynek i dowiedzieć się, którą usługę Twoi klienci cenią sobie najbardziej lub jakiej usługi brakuje w Twojej ofercie. Możesz też wykorzystać ankiety do wybrania usługi, która ma zostać objęta krótką promocją – pozwól o tym zadecydować klientom, a zobaczysz, że bardzo to docenią!

Wydarzenia

Google+ pozwala również na organizację wydarzeń. Możesz utworzyć wydarzenie publiczne lub skierowane tylko do swoich klientów. Wydaje Ci się, że nie znajdziesz dla nich zastosowania? Prawdopodobnie się mylisz! To doskonały sposób na wprowadzenie nowej usługi do swojej oferty i zainteresowanie nią szerokiego grona odbiorców. Możesz też w ten sposób powiadomić o promocji, która będzie dotyczyła wszystkich użytkowników, którzy dołączą do wydarzenia. Możliwości jest bardzo dużo!

Nie zapomnij o możliwościach!

Do wyżej omówionych wpisów zawsze warto dodać informacje, które są istotne dla lokalnego pozycjonowania. Powinieneś więc zawsze pamiętać o dodaniu swojej lokalizacji, a także o możliwości umieszczenia odnośnika do swojej strony internetowej. Google+ dodatkowo, za sprawą przyjaznego interfejsu, ułatwia Ci to zadanie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *