Znasz 7 Korzyści Wynikających Z Prowadzenia Firmowego Bloga?

  • Blog firmowy to miejsce, w którym możesz publikować materiały związane z Twoją działalnością i to w sposób bardziej przystępny niż na Twojej stronie internetowej. Powinno to być miejsce nawiązywania kontaktu z klientem oraz budowania swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie.
  • Korzyści wynikające z prowadzenia bloga:
    • budowanie pozycji eksperta,
    • edukacja klientów i zaznajomienie ich z wiedzą z danej dziedziny,
    • tworzenie nowych wiadomości i szybki sposób aktualizacji starych,
    • nawiązanie przyjaznych relacji z klientem,
    • tworzenie i umacnianie marki w sieci,
    • łatwy sposób dzielenia się materiałami dotyczącymi firmy,
    • dodatkowe miejsce do prowadzenia działań lokalnego SEO.
  • Najważniejsze działania regionalnego pozycjonowania na blogu firmowym:
    • łatwy sposób systematycznej publikacji postów, co doceniane jest przez wyszukiwarki internetowe i potencjalnych klientów,
    • możliwość tworzenia cytowań,
    • wykorzystanie social media,
    • stosowanie słów kluczowych,
    • odpowiednie umieszczanie słów kluczowych.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Istnieje wiele sposobów na nawiązanie więzi z klientem w internecie. Regionalne pozycjonowanie bywa tu dużym sprzymierzeńcem. Przestrzeganie ogólnych zasad pozwala zdobyć wielu odbiorców, którzy mogą zmienić się w wiernych klientów. Wśród wielu sposobów na przekonanie osób do skorzystania z Twoich usług jest jedna, którą chciałbym Ci dziś przedstawić. Mówię tu o blogu firmowym.

Czym jest blog firmowy?

Blog firmowy to miejsce, w którym przyjazny i lekki sposób zapoznajesz klienta ze swoją ofertą. Przyczyny jego założenia bywają różne, jest to jednak bardzo pożyteczne narzędzie internetowego marketingu.

Możesz w prosty sposób powiązać go z Twoją oficjalną witryną – na stronie umieszczaj najważniejsze informacje, które w dalszej kolejności rozszerzaj na blogu. Warto, aby forma notatki miała swobodny styl i cechowała się tak zwanym lekkim piórem. Nie musisz ograniczać się do rozszerzania informacji zawartych na Twojej stronie, możesz też wykorzystywać ciekawostki powiązane z dziedziną, w jakiej specjalizuje się Twoja firma. Musisz to jednak robić w taki sposób, aby zawsze znalazł się tam link do Twojej strony. Dlaczego? O tym za chwilę.

Jakie możliwości oferuje blog?

Blog firmowy pozwoli Ci na stałe utrzymanie kontaktu z klientami! W jaki sposób? Pomaga w tym możliwość tworzenia subskrypcji i newslettera. Osoba zapisana otrzyma maila z powiadomieniem o każdym nowym poście, co zachęci ją do powrotu na bloga i przeczytaniu kolejnego wpisu, a także ponownego odwiedzenia Twojej strony oraz skorzystania z Twoich usług. Blog jest również miejsce, w którym niektóre osoby będą szukały informacji i po raz pierwszy zetkną się z Twoją działalnością. Pamiętaj, że dobre notatki zapewnią Ci pozycję eksperta w danej dziedzinie, a więc kogoś, komu można zaufać.

Najważniejsze korzyści wynikające z prowadzenia bloga

Blog jest coraz chętniej wykorzystywanym sposobem nawiązania relacji z klientem. Już wyniki badań opublikowane w grudniu 2014 roku sugerowały, że wśród właścicieli firm rośnie świadomość potencjału, jaki drzemie w blogu.

Jakie są więc korzyści wynikające z prowadzenia firmowego bloga?

  • Blog pozwala Ci na zyskanie w oczach klientów pozycji eksperta, a więc osoby godnej zaufania i znającej się na rzeczy.
  • To także miejsce, w którym możesz dzielić się posiadaną wiedzą z innymi, czyli przyczyniać się do powtarzania tylko prawdziwych informacji i walki ze szkodliwymi i fałszywymi mitami.
  • Daje Ci możliwość tworzenia świeżych wiadomości, które oparte są o najnowsze ustalenia, a także łatwy sposób korekty wcześniejszych postów.
  • Blog umożliwi Ci także zbudowanie przyjacielskich stosunków z klientami, a pomoże Ci w tym mniej formalny styl, w jakim pisze się na blogu.
  • To również miejsce budowania wiarygodności w przestrzeni internetowej, które pozwoli Ci na stworzenia, a następnie umocnienie marki.
  • Blog to również łatwy sposób na dzielenie się wszelkimi materiałami multimedialnymi (np. zdjęciami czy filmami), a także katalogami, instrukcjami itd.
  • Wreszcie blog to dodatkowe miejsce, które można wykorzystać do prowadzenia działań lokalnego SEO.

Jakie działania regionalnego pozycjonowania możesz prowadzić na blogu?

Powinieneś prowadzić bloga zgodnie z najważniejszymi zasadami pozycjonowania regionalnego. Będzie to jeszcze łatwiejsze dzięki jego formie i możliwościom, jakie daje. Mniej oficjalny styl umożliwia Ci większą swobodę w porównaniu z prowadzoną przez Ciebie stroną internetową. Jest to również szansa, że wiadomość dotrze do osób, które wcale nie szukały informacji o Twojej firmie.

Jaka jest więc pierwsza korzyść z prowadzenia bloga? Pozwala on na stworzenie nowego ruchu na Twojej stronie i ściśle współpracuje z wyszukiwarkami i mediami społecznościowymi.

So, the first benefit of blogging? It helps drive new traffic to your website and works closely with search engines and social media to do that.

Aby jednak blog działał tak, jak należy, musi być prowadzony systematycznie. W ten sposób jednak budujesz wiarygodność swojej marki w sieci. Klienci poznają Cię lepiej, także od mniej formalnej strony. Również wyszukiwarki traktują Twoją działalność jako wartą polecenia, ponieważ dostarczasz użytkownikom świeżych i pewnych informacji, a to coś, na czym bardzo im zależy.

Google docenia często aktualizowane strony, bogate w długie treści. Tym samym wzrosną nasze szanse na wysokie pozycje fraz z długiego ogona.
Prowadzenie bloga pochłania spore ilości czasu i energii, lecz ostatecznie i tak jest tańszą opcją, niż standardowe kampanie reklamowe.

Rozsądnie prowadzony blog to także nowe powiązania z Twoją stroną internetową. Możesz to zrobić dzięki dodaniu linków w treści poszczególnych notatek. Co więcej także działania Twoich czytelników będą pozwalały Ci na zdobycie kolejnych udostępnień.

Potencjalni klienci chętnie dzielą się dobrą treścią zarówno na swoich blogach, jak też w social media. Linki zdobyte w ten sposób wzmacniają nie tylko potencjał samego artykułu, ale również całej strony. Ponadto wpisy blogowe bardzo dobrze rozpowszechniają się w social mediach.

Słowa kluczowe i formatowanie

Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie dla prowadzenia bloga. Z jednej strony pomagają w pojawieniu się wpisu w lokalnych wynikach wyszukiwania, z drugiej zaś – stanowią powiązanie z Twoją stroną internetową. Nawet jeśli temat postu odbiega tematycznie od oferowanych przez Ciebie usług, jest to jedynie wrażenie pozorne, ponieważ słowa kluczowe umożliwią Ci powiązanie artykułu na blogu z zawartością Twojej strony.
Równie ważne jest stosowanie odpowiedniego formatowania. Oznacza to, że słowa kluczowe muszą pojawiać się w konkretnych miejscach (na przykład w nagłówku wpisu), aby wywarły odpowiedni wpływ na pozycjonowanie regionalne.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *