Na czym polega marketing szeptany?

  • Marketing szeptany polega na przekazywaniu informacji o Twojej firmie w sposób, który naśladuje naturalną i spontaniczną dyskusję. Pozwala to zapoznać Twoich klientów z Twoją firmą i wyróżnić jej pozytywne strony.
  • Jeśli działania marketingu szeptanego są prowadzone odpowiednio, klient nawet ich nie zauważa i przekazuje je swoim bliskim i znajomych, a wiadomość o Twojej firmie szerzy się poprzez działanie wirusowe.
  • Najważniejsze cechy marketingu wirusowego to:
    • brak nachalności przy wprowadzaniu informacji o firmie,
    • cheć wywołania pozytywnych emocji,
    • chęć wywołania zaangażowania,
    • duża zachęta do przekazywania informacji znajomym.
  • Umiejętnie prowadzona kampania przynosi realne korzyści w pozycjonowaniu i umacnia pozycję Twojej firmy, a także kształtuje jej wizerunek.
  • Marketing szeptany musi być wyważony, dlatego może stanowić problem dla niektórych osób. W takiej sytuacji warto skontaktować się z ekspertami.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Marketing szeptany jest jednym z chętniej stosowanych sposobów promocji firmy w internecie. Możesz używać go także nieświadomie, dlatego powinieneś poznać go lepiej, aby wykorzystywać go jeszcze skuteczniej.

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to rodzaj marketingu, który opiera się na przekazaniu konkretnej informacji o promowanej firmie lub reklamowanym produkcie potencjalnemu klientowi. Przekaz musi sprawiać jednak wrażenie spontanicznego i naturalnego, a nie nachalnego i oczywistego.

Pamiętaj!

Dobrze przeprowadzone działania wywołują więc ożywioną dyskusję wokół Twojej marki, co pozwala na swobodne przedstawienie pozytywnych stron firmy.

Jak działa marketing szeptany?

Marketing szeptany opiera się na założeniu, że wystarczy drobna wzmianka o Twojej firmie, aby wywołać naturalną dyskusję na jej temat. Dobrze prowadzone działania pozostają niezauważone dla klientów, a swobodny sposób komunikacji umożliwia lepsze poznanie działalności.

Działanie wirusowe

Jednocześnie taka rozmowa działa jak wirus – jedna osoba przekazuje informację dwóm kolejnym, a każda z nich następnym. Po pewnym czasie poinformowanych jest całkiem sporo osób, które mogą przerodzić się w Twoich klientów.

Najważniejsze cechy

Dobrze prowadzony marketing szeptany pozostaje niezauważony dla wielu osób. Jakie cechy charakteryzują taką promocję? Przede wszystkim:

  • wprowadzanie informacji o firmie lub produkcie bez zbędnej nachalności,
  • wywołanie pozytywnych emocji i skojarzeń u rozmówców,
  • stworzenie emocjonalnego zaangażowania,
  • zachęcenie do dalszego przekazania informacji.

Choć powyższa lista może wydać Ci się oczywista, jej praktyczna realizacja wcale nie jest prosta.

Marketing szeptany w pozycjonowaniu stron internetowych

Metody stosowane w marketingu szeptanym bardzo szybko znalazły zastosowanie w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych. Duża ilość komentarzy, dodanych linków i udostępnień strony to podstawa dobrze prowadzonej kampanii.

Twoje zyski

Mądrze prowadzona kampania przyczynia się do podniesienia pozycji w wynikach lokalnego wyszukiwania oraz pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku Twojej firmy. Zdobycie opinii działalności godnej zaufania to najważniejsze zadanie, jakie czeka wiele małych firm.

Praktyczne zastosowanie

Zastosowanie marketingu szeptanego w internetowej promocji Twojej firmy może wydawać Ci się prostym zadaniem, ale wymaga dobrej znajomości zasad, jakie panują w sieci. Nie chodzi jedynie o reguły rynku, ale o nastawienie samych internautów.

Jak pisać?

Zbyt nachalne zachęcanie do rozmowy o firmie lub produkcie, może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Podobnie nieumiejętne rozpoczęcie dyskusji, która miałaby wyglądać naturalnie. Wszystkie takie informacje powinny być przekazywane z wyczuciem i smakiem, co nie jest proste.

Co zrobić, gdy masz problem?

Jeśli taka forma komunikacji z klientem nie jest Twoją mocną stroną, lepszym rozwiązaniem może okazać się profesjonalne wsparcie.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *