Na czym polega wysyłanie wiadomości z wizytówki Google Moja Firma?

  • Wysyłanie wiadomości do firmy z wizytówki Google Moja Firma to najnowsze udogodnienie, które ułatwi Twoim klientom kontakt z Twoją firmą.
  • Dodanie możliwości kontaktu bezpośrednio z wizytówki jest bardzo proste – musisz jedynie podać swój numer telefonu. Jeśli zechcesz, możesz ustawić również automatyczną odpowiedź, która zostanie wysłana do Twojego klienta.
  • Usługa umożliwia Ci dodatkowy kontakt z klientem, który skontaktuje się z Tobą szybciej i sprawniej niż do tej pory.
  • Usługa nie jest jeszcze dostępna w Polsce.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Wizytówka Google Moja Firma jest często jedynym miejscem, z którego Twoi klienci czerpią informacje o Twojej działalności. Google wie o tym doskonale i właśnie dlatego zaproponowało zmianę, która bardzo ułatwi klientom kontakt z Twoją firmą.

Wysyłanie wiadomości do firmy prosto z wizytówki

Google Moja Firma nieustannie jest udoskonalane, aby jeszcze lepiej służyć wszystkim użytkownikom Google. Z jednej strony wprowadzane zmiany służą właścicielom firm, z drugiej zaś – ich klientom. Nie inaczej jest w tym wypadku.

Wysyłanie wiadomości z wizytówki

Najnowsza zmiana polega na możliwości kontaktu z firmą bezpośrednio z wizytówki Google Moja Firma. Dodanie tej możliwości jest bardzo proste – wystarczy podać swój numer telefonu, a wiadomości będą od tego momentu przychodziły w formie wiadomości SMS.

Ustal wiadomość powitalną

Jeśli chcesz, aby klient, który do Ciebie napisze, otrzymał automatyczną odpowiedź, możesz ustalić taką wiadomość. Kiedy odpowiesz na kilka wiadomości, Google obliczy czas, jaki zajmuje Ci odpowiedzenie na nie i poda je jako średnią.

Zmiany widoczne w wizytówce

Zaktualizowany widok wizytówki posiada dodatkową ikonę, która odsyła Twojego klienta do okna wysłania wiadomości.

Opcja niedostępna w Polsce

Możliwość wysyłania wiadomości bezpośrednio z wizytówki nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Nie oznacza to jednak, że nie warto skorzystać z tej możliwości tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.

Dlaczego warto?

Wielu klientów nie odwiedza Twojej strony, a korzysta jedynie z informacji, które umieściłeś w wizytówce Google Moja Firma. Dodanie kolejnej możliwości kontaktu to właśnie ukłon w stronę takich osób. Musisz również pamiętać, że podobne rozwiązanie stosuje Facebooku, więc Twoi klienci mogą być już przyzwyczajeni do takiej możliwości i bardzo sobie ją cenią.

Wątpliwości

To udogodnienie może jednak budzić pewne wątpliwości.

Co ciekawe Google oferuje możliwość wyłączenia oraz włączenia funkcji wysyłania wiadomości w każdej chwili, jednak obecnie nie ma opcji, pozwalającej na automatyczne blokowanie wiadomości w określonych porach (np. poza godzinami otwarcia firmy).
Istnieje też zagrożenie, że na podany przez właściciela numer telefonu zacznie spływać bardzo dużo wiadomości – niekoniecznie takich, które zawierają zapytania ofertowe. Nie jest jasne, w jaki sposób Google rozwiąże ewentualny problem spamu, jednak obecnie dla osób, które mogą skorzystać z tej funkcji, najlepszym wyjściem wydaje się dodanie osobnego numeru telefonu, zamiast prywatnego.

Te uzasadnione wątpliwości zostaną bez wątpienia rozwiązane dość szybko i w momencie, gdy usługa będzie dostępna również w Polsce, będziesz mógł bez obaw cieszyć się z dodatkowych udogodnień.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *