Czy Znasz 7 Najważniejszych Social Media Dla Regionalnego SEO?

  • Najważniejsze media społecznościowe to:
    • Facebook,
    • Pinterest,
    • Twitter,
    • Google+,
    • Foursquare,
    • Instagram,
    • Yelp.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

Przed tygodniem pisałem o tym, jak istotne dla lokalnego pozycjonowania są media społecznościowe. Dziś chciałbym kontynuować ten wątek i pokazać Ci, jakie portale są szczególnie istotne. W tym poście wskażę także najważniejsze aspekty, w jakich możesz wykorzystać social media. Dowiesz się więc, jakie realne korzyści może przynieść Ci prowadzenie konta na niżej opisanych portalach.

Najważniejsze portale społecznościowe

W Twoim zasięgu pozostaje wiele ciekawych możliwości reklamy internetowej. Wystarczy, że posiadasz konta na najważniejszych portalach społecznościowych, a masz gwarancję, że koło Twojej działalności nikt nie przejdzie obojętnie. Wszystko dlatego, że każde z kont będzie pomagało Ci zbudować w sieci godną zaufania markę. To również znakomity sposób na zyskanie kontaktu z klientem. Niżej znajdziesz listę kilku social media, które są absolutną podstawą. Rozsądne prowadzenie kont na nich pozwala na stworzenie pewnej i ugruntowanej pozycji w realnym świecie.

Facebook

To najważniejsze i najpopularniejsze ze wszystkich mediów społecznościowych. Jest ono również dość proste, gdyż nieustannie zmienia się i dostosowuje, aby zadowolić wszystkich użytkowników. Stworzenie własnej strony wymaga jedynie posiadania konta. Dalsze kroki są doskonale opisane – Facebook ma przygotowaną listę, która nie pozwala na pominięcie żadnego cennego kroku. Samo założenie strony jest łatwe, jednak już prowadzenie jej bywa kłopotliwe. Większym wyzwaniem jest jej darmowe tworzenie, bowiem wszystkie rezultaty są wtedy organiczne. Istnieje możliwość wykupienia płatnych reklam, jednak nie każdy będzie zainteresowany takim prowadzeniem strony na Facebooku. Nie powinieneś rezygnować z nich pochopnie – szczególnie na początku mogą się one okazać bardzo pomocne. Najistotniejsze wyzwanie, jakie stoi przed Tobą, to publikowanie ciekawych treści, które zainteresują odbiorcę. Najważniejszy będzie więc pomysł, a później jego realizacja.

Pinterest

To kolejny portal, który pozwala Ci na posiadanie konta prywatnego i biznesowego, a także umożliwia Ci przekształcenie swojego prywatnego konta w firmowe, jeśli używałeś go wcześniej do kontaktu z klientami. Jak działa Pinterest? To w zasadzie ogromna baza multimedialna, która umożliwia wyszukiwania zawartości na podstawie słów kluczowych. Szalenie istotne jest publikowanie chociaż jednego pina dziennie. Będzie to bowiem miejsce, które umożliwi Ci kontakt z klientem za pomocą komentarzy. Geolokalizacja pozwala na powiązanie pinu z lokalizacją Twojej firmy, a odpowiednio dobrane słowa kluczowe zwiększą częstotliwość odwiedzin na Twojej witrynie. Jeśli uda Ci się zebrać duże grono odbiorców, masz szansę w pełni wykorzystać potencjał tej strony. Pinterest jest niezwykle mocno rozwijającym się medium i nie możesz go ignorować.

Twitter

To następne medium społeczne, które wymaga codziennego prowadzenia konta. Aby jednak dotrzeć do szerokiego grona, musisz zbudować podstawową grupę odbiorców. Możesz zachęcić do śledzenia Twojego profilu w mailach, zaproponować unikalne zniżki (podobna akcja reklamowa znakomicie sprawdzi się w przypadku Facebooka). Przede wszystkim skup się na niebanalnych postach, które zainteresują nie tylko Twoich potencjalnych klientów, ale wyjdą poza branżę i okażą się ciekawe dla wszystkich. Publikowane informacje są zawsze najważniejsze, więc zanim zaczniesz sam twittować, zobacz, jak robią to inni.

Kiedy zapoznasz się ze sposobem korzystania z aplikacji, dobrym pomysłem będzie po prostu słuchanie rozmów innych przez kilka tygodni, aby poznać typową składnie i ton, za jakim podążają ludzie, wybrać tematy, które ich interesują, i zrozumieć ogólne wpływy, które rządzą rozmową na Twitterze.

As you get familiar with the mechanics of using the app, it’s a good idea to simply listen to conversations for a couple of weeks, learning the typical syntax and tone of the people you follow, picking up on topics of interest to them, and understanding the general flow of Twitter conversations.

Google+

Medium doskonale znane wszystkim, którzy posiadają konto Google Moja Firma, ponieważ jest ono zakładane w tym samym momencie. Doskonale sprawdza się jako uzupełnienie wizytówki Google. Portal nadal stara się dorównać Facebookowi, jednak korzysta z niego znacznie mniej użytkowników. Mimo to warto prowadzić je regularnie, gdyż jest ono związane z najważniejszą wyszukiwarką i pomaga umocnić miejsce Twojej witryny w wynikach lokalnego wyszukiwania.

Inne istotne portale społecznościowe

Foursquare

Pierwszy z portali o mniejszym zasięgu odgrywa dość istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym. Może on stać się podstawą do dodania Twojej witryny do innych ważnych wyszukiwarek internetowych (na przykład: Bing). Działa podobnie, jak Facebook, gdyż skupia się na śledzeniu przyjaciół, jednak skupia się na odwiedzanych przez nich lokalnych firmach. Konto można w prosty sposób powiązać z Pinterestem i Instagramem.

Instagram

Kolejne medium społecznościowe, które skupia się na przekazie multimedialnym. To fotografia jest tu najważniejsza, jednak możliwość dodania geotagu sprawiła, że Instagram stał się ważnym narzędziem pozycjonowania lokalnego.

Yelp

O tym serwisie już kiedyś pisałem, ponieważ ma on dość duże znaczenie dla regionalnego pozycjonowania. Yelp staje się coraz popularniejszy w Polsce, ponieważ pozwala tworzyć ciekawą bazę danych o ważnych lokalizacjach – nie tylko z punktu widzenia turysty, ale i mieszkańców. Jest też cennym narzędziem, które pozwala na poznanie swoich braków i niedociągnięć i ich poprawy.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera:


Otrzymuj najnowsze informacje o lokalnym pozycjonowaniu!

 
Bartek Damek
Bartek Damek

skype: bartek.damek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *