Wizytówka Google Moja Firma pozwala na budowanie relacji z klientami. Dzięki niej można dowiedzieć się co klienci myślą o Twojej firmie, jak ją oceniają, co uważają za mocne, a co za słabe strony. Jeżeli poprosisz swoich klientów o napisanie opinii na twojej wizytówce, zyskasz cenne informacje, które pozwolą Ci na rozwój firmy zgodnie z oczekiwaniami klientów. Opinie pozostawione przez klientów będą również budowały wizerunek Twojej firmy w Internecie.
Czy odpowiadać na pozytywny komentarz?
Bardzo miło jest otrzymywać pozytywne komentarze. Nie ma co ukrywać pięć gwiazdek cieszy. Z pozoru wydaje się że pozytywny komentarz nie wymaga reakcji, przecież klient jest zadowolony i dał temu wyraz pisząc opinię! Dzięki temu wpisowi twoja firma staje się bardziej wiarygodna dla innych osób, dlatego warto odpowiedzieć na pozytywne komentarze. W ten sposób doceniamy czas jaki klient nam poświęcił. Takie działanie może w przyszłości zaowocować kolejną udaną transakcją!
Jak odpowiedzieć na pozytywny wpis?
To że na pozytywne opinie należy odpowiedzieć już ustaliliśmy. Pytanie jak to zrobić? Najlepiej dostosować się do tego w jaki sposób ocenił nas klient. Jeżeli opinia to pięć gwiazdek, ewentualnie super polecam wystarczy zwykłe Dziękujemy. Pozdrawiamy. Jednak jeżeli opinia jest dłuższa i widać, że klient zaangażował się żeby dokładnie opisać produkty lub usługę, czy sposób działania firmy, w takim wypadku trzeba w odpowiedź włożyć trochę wysiłku. Można napisać coś w stylu: Dziękujemy bardzo za czas jaki poświęciła Pan/i na napisanie opinii, czy Miło nam słyszeć tak pozytywne słowa, albo Zadowolenie naszych klientów jest dla nas największą nagrodą.
Jak zareagować na negatywną opinię?
Może zdarzyć się że na Twojej wizytówce pojawi się negatywna opinia. Warto wtedy dokładnie ją przeanalizować, ponieważ może być wskazówką, która pozwoli Ci udoskonalić działanie firmy i uniknąć takich sytuacji na przyszłość. A w jaki sposób odpowiedzieć rozczarowanemu klientowi. Trzeba to zrobić mądrze, tak, żeby przekonać klienta do ponownego zaufania Twojej firmie. Słowo przepraszam jest jak najbardziej na miejscu, można też podziękować klientowi za zwrócenie uwagi na problem i zapewnić że firma dołoży wszelkich starań żeby go rozwiązać. Można też zaproponować rabat na np. kolejne zakupy. Takie odpowiedź na negatywną opinie na pewno wzbudzi zaufanie klientów i pozwoli wybrnąć z trudnej sytuacji.
Jak zareagować na niezasłużony negatyw?
Jeżeli prowadzisz firmę to może zdarzyć się sytuacja, że na wizytówce Google Moja Firma pojawi się negatywny komentarz, który jest zupełnie bezpodstawny i niezasłużony. Co zrobić w takim wypadku? Z całą pewnością pierwsze co trzeba zrobić to opanować emocje, tak aby odpowiedź była rzeczowa i merytoryczna. Warto zacząć od słów Przykro nam że nasze starania nie spełniły Pan/i oczekiwań. Następnie przedstawić rzeczowe informacje które pokazują że postępowanie firmy było prawidłowe. Dobrze jest taki komentarz zakończyć prośbą o bezpośredni kontakt telefoniczny lub mailowy, dzięki temu unikniemy dalszej dyskusji w Internecie.